نانو لوله‌های کربنی و ABINIT

فَبِأَیِّ آلاءِ رَبِّکُما تُکَذِّبانِ

نانو لوله‌های کربنی و ABINIT

فَبِأَیِّ آلاءِ رَبِّکُما تُکَذِّبانِ

نانو لوله‌های کربنی و ABINIT

بسم الله الرحمن الرحیم

.•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .

نام نیکو گر بماند ز آدمی/ به کز او ماند سرای زرنگار

.•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .

نسیم مرادی، کارشناسی ارشد فیزیک اتمی مولکولی

علاقه مند به ساختار و خواص نانولوله های کربنی هستم
در این وبلاگ مطالبی که در مورد این ماده
مطالعه کرده م رو قرار می دم
برای نمایش فرمول ها بهتره از مرورگر IE استفاده نکنید
دوستان عزیز خوشحال میشم نظراتتون رو در مورد هر مطلب بدونم
ولی در سیستم بلاگ امکاناتی برای پاسخگویی به نظرات خصوصی نیست، ممنون میشم نظرات خصوصی ارسال نکنید.

اولین بار این وبلاگ رو فقط به این دلیل زدم
که مطالب پایان نامه م رو توش بریزم
شاید در فضای مجازی بدرد کسی بخوره ^_^

.•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .

پیشاپیش از نگاه شما سپاسگزارم.
کپی مطالب آزاد است.

نانولوله های کربنی بسته به ساختارشان می توانند فلز و یا نیمه رسانا باشند،

به همین دلیل از این مواد می‌توان به عنوان اتصالات فلز-فلز، نیمه رسانا-فلز و نیمه رسانا-نیمه رسانا

استفاده کرد. کاربرد این اتصالات در دستگاه های منطقی logical devices است.

برای ایجاد این اتصالات از دو نانولوله با طول متناهی و با کایرالیته متفاوت و قطر یکسان

استفاده می‌شود. نشان داده شده است که یک نقص pentagon-heptagon در شبکه شش گوشی

یک نانولوله کربنی تک دیواره ساختار الکتریکی این ماده را تغییر می‌دهد.

شکل زیر یک اتصال با استفاده از نقص pentagon-heptagon  را نشان می‌دهد.

در این اتصال دو نانولوله کربنی با خواص الکتریکی متفاوت به هم متصل شده‌اند.

نانولوله با کایرالیته (0و8) یک نیمه رسانا با گپ 1.2 الکترون ولت (در مدل بستگی قوی) و نانولوله

با کایرالیته (1و7) یک شبه فلز است.

چنین سیستمی یک اتصال شاتکی Schottky نیمه رسانا/فلز را نشان می‌دهد، که به همراه

اتصالات مشابه می‌توانند بعنوان بلوک های ساختمانی building blocks در دستگاه های الکتریکی

نانو مقیاس استفاده شوند.

در حالیکه شکل گیری همزمان جفت pentagon-heptagon  در طول سنتز اتصال لوله-لوله

مشکل بنظر می رسد، روش‌های دیگری برای ایجاد اتصالات نانولوله توسعه یافته است.

در واقع باریکه ای از میکروسکوپ الکترونی پویشی می تواند به طور موضعی نانو ساختارهای

بر پایه کربن را تحت تابش قرار دهد و نانولوله های کربنی تک دیواره

متصل شده، با استفاده از جوشکاری پرتو الکترونی در دماهای بالا ایجاد شوند.

این اتصالات مولکولی ایجاد شده

هندسه های متفاوتی به شکل X, Y, T  دارند و بعد از فرآیند تابش، ساختارهایی پایا هستند.

 

این اتصالات با هندسه‌های متفاوت نیز از خود خواص متفاوتی نشان می‌دهند و تا بحال مطالعات زیادی

برای بررسی خواص الکتریکی، اپتیکی و ... این اتصالات صورت گرفته است.

 

 

نظرات  (۱۴)

دست و جیغ و هورا
به به خانم مرادی باز هم به روز شدند...
پاسخ:
خخ تشکر.
سلام بر آبجی کوچیکه (جسارت نشه یه وقت، منظورم از نظر سن و وزن بود)

اومدم یه عرض ادبی کرده باشم . یه مدت نبودم و یه مدت هم سرم منفجر میشه از شلوغی برنامه ها و کارام! اومدم بگم اگه نبودم فک نکنی جون به عزراییل دادما! زهی خیال باطل!

:)
پاسخ:
به به سلام ببین کی اومده
عرض ادب از ماسست
موفق باشی
خوب شد اومدی وگرنه همچین فکری میکردم :خخ:
میزنماااا :))
پاسخ:
:وحشت زیاد: :فرار: خخ ^_^
سلام بر اینشتین
صلوات بر نسیم
اومدم حالتو بپرسم
نمیدونم نظرم حذف شده  یا کلا سریهای قبل که اومدم یادم رفته نظر بذارم؟!
خلاصه به یادتم :)
پاسخ:
سلام
واااای خیلی خندیدم با اون صلواتت خخخ :-)
----
خوبم ممنون
کتاب ها رو از زیر خاک در اوردم که بدرسم
نگو مخم هم روش خاک نشسته خخ
کلا تو امپاسم
---
نه نظری نبوده کی کجا چه وقت! :-)
ما نیز بیادتیم
تو خوبی؟ ^_^
ان شاء الله همیشه شاد باشی:)
این درس و مشقم یه چیزی شده واسه خودش .. چیز دیگه ... همون چیزا که چیزه :))
آهان !
آفت منظورم بود :دی
پاسخ:
ممنون.
اصن راه باید باز باشه بریم دنبال علم
نه اینکه از شونصدتا فیلترینگ بگذریم
خفه شدیم از فیلتر هم تو واقعی هم مجازی خخخ.
منم خوبم اونم چه خوبی....!
پاسخ:
هههه
خداروشکر ^_^
فقط کمی مشکوک میزنی خخ
صدام عوض شده به هر کی زنگ میزنم میگه شما؟! :))
پاسخ:
جددی؟
چرا؟ :گریه:
دوستم چش شده؟ :(
هوچی
لارنژیت گرفتم و چون خودم میدونم چطور باید درمون بشه دکتر نمی رم

منتها وقت نمی کنم دارو بخرم! هی وسط دوره درمان داروم تموم میشه این ویروسه تجدید قوا میکنه

آخرش بازوی این ویروسه از گردن من کلفت تر میشه ! اگه ندیدی! عا!
پاسخ:
سلاااام
اووو دختر تو هنو حالت خوب نشده ینی!!
مواظب دوسسم باش
ی مو از سرش کم بشه خودت می دونی ها ^_-
:جذبه رو داشته باش: :خخ:
این جذبه خیلی ام به صدات میاد :))

رفتم پرینت بگیرم  یه دونه سرفه کردم، صاحب مغازه بهم میگه این سرفه های شما خوب نشد؟!
خواستم بگم به تو چه آخه؟!!!! اصلا سل ریوی گرفتم الان به تو ام سرایتش میدم!
ولی خودمو کنترل کردم 
گفتم یه ماهه ادامه داره!
تقصیر من چیه که هفت روز هفته هفت صبح تا هفت غروب گیرم؟ (صنعت واج آرایی نداشتا به جون خودم راس گفتم!)
پاسخ:
بش می گفتی به تو چه اخه :-)
همینی که هست
صنعت واج ارایی رو نیگا
من حالم نیسسس
مواظب دوسسسم نباشی خودت می دونی :حلق اویز شدن: خخ
حالت چی شده؟
نکنه یه اتاق خواب ازش بریدی؟
شایدم یه نصفشو دادی به آشپزخونه؟
بگرد ببین کجا درش آوردی؟
شایدم تو جیب پالتوته؟
شایدم انداختی تو لباسشویی.... خدا رحمتش کنه .. حال خوبی بود...
خودم آخرش این دوسستو میفرستم تو دهن اژدها. اونجا منفجر میشه اژدها رو به کشتن میده ولی خودش مثل بادمجون بم زرتی میپره بیرون!
پاسخ:
تازه متوجه شدم
اشتباه تایپی بوده <حالیم نیست بوده>
خخخ
خوشم میاد دوسسای نزدیکم مثل خودمن
پلنگ
اژدها
خنده :-)
ما رو باش  که این همه جون کندیم از اون حال درت بیاریم بفرستیمت آشپزخونه!

عزیزمی اژدهای پلنگی :) ... بادمجون :)))
به هر حال باید یه مشترکاتی باشه که ما رو به هم جذب کنه یا نه؟

پاسخ:
مشترکات که خیییلی زیاده
ما کلا جذب شدیم :-)
امشب این مقاله تو خوندم!
برای اولین بار!
زیادم با مغزمون کشتی نمیگیره! اصلا اسم نانو که میاد فک میکنم باید از دالان وحشتی چیزی عبور کنم، بر اثر همون فیزیک شیمی دبیرستان این ذهنیت برام ایجاد شده! ولی الان فهمیدم پنتاگون هپتاگون چیه :)

به همین خاطرم به خودم افتخار میکنم :))
سعی میکنم یه تعداداز مقالات وبت که به کارم مربوط میشه رو بخونم :)

پاسخ:
خونه تکونی تموم شه
کاربرد می ذارم 
عام تر شه :)
ان شاءالله :)
فقط لطفا واژه های تخصصی رو به زبون خودت و با مثالهای عینی طوری بیان کن که انگار داری برای مادربزرگی درس نخونده توضیح میدی :)
پیشاپیش سپاس 
پاسخ:
باوشه
برای قسمت کاربردها این کارو می کنم ان شالله 

فعلا که خونه تکونیه :)
باشه تا اتمام خونه ترکونی بهت مهلت میدیم.

پاسخ:
خخ :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی